Dunărea la Brăila

Weekendul trecut am ajuns prin Brăila. Unul din acele drumuri pe cate îți propui să le faci o singură dată în viață. Apoi am dat o fugă prin Focșani, să ne vizităm rudele.

Drumul București-Brăila

Centura Bucureștiului și Autostrada Soarelui rămân aceeași mizerie cunoscută de ani de zile. Primii 40 și ceva de km de autostradă sunt numai denivelări. Prima bandă e într-o stare deplorabilă și cam toată lumea stă pe banda a doua.

Am avut un noroc chior și nu am prin bariera de la Drajna (prietenii știu de ce).

Drumul național DN21 e într-o stare excelentă. Am zburat prea jos mers tare, traficul era super lejer, nu am văzut niciun radar tot drumul. Deși era sâmbătă, nu am văzut prea multă lume nici prin sate, nici pe câmpuri.

Brăila

Aproape fiecare clădire din orașul ăsta ne amintește de gloria unor vremuri demult apuse. Sunt extrem de multe clădiri cu o arhitectură deosebită, acum ajunse în paragină.

Casa CavadiaM-am cazat la hotel Saint Germain, un hotel micuț și extrem de frumos.

Hotel Saint Germain
Hotel Saint Germain

Hotelul foarte curat, patul confortabil. Micul dejun e doar până la ora 10, și e destul de sărăcăcios. Au avut în schimb o cafea excelentă.

Pe malul Dunării

Trebuie să recunosc că nu am avut prea mult timp să mă informez asupra locurilor de vizitat prin Brăila, și nici nu am avut prea mult timp de vizitat. M-am mulțumit așadar cu o plimbare pe malul Dunării.

De la hotel am ales să cobor pe strada Belvedere. Numele e înșelător, am mers printre gunoaie și câini vagabonzi. O mulțime de șopârle se însoreau pe pietre. Aspect de loc părăsit.

Clădire abandonată
Clădire abandonată

Pe malul Dunării am reușit să fac câteva poze:

Lângă noi, câțiva turiști coborâți de pe un vas de croazieră olandez: ”what the fuck are we going to do here”.

Vas de croazieră pe Dunăre, la Brăila
Vas de croazieră pe Dunăre, la Brăila

Au dreptate. Nu prea au ce face. Nimic pe care să dea banii. Niciun bancomat. Niciun taxi. Nicio cafenea/berărie/etc. unde să bea o cafea sau o bere locală. Nu știm să îi facem să cheltuie banii aici. Probabil va veni curând ziua când nici nu se vor mai opri aici.

Vaporul cu care au venit e foarte frumos și curat. Ne-am propus să încercăm și noi o croazieră de genul. Cu plecare din Viena sau Budapesta, și cu un vapor din aceeași categorie. Avem atâta Dunăre și noi nu suntem în stare să organizăm singuri astfel de croaziere.

Până atunci, ne-am mulțumit cu plimbarea pe malul Dunării, și cu pozatul de ruine.

Moara Violattos din pozele de mai sus e construită de Anghel Saligny acum 120 de ani. La vremea ei era cea mai moare moară din Europa de Est acționată de forța aburului.

Înainte de 1989 pe clădire scria ”Ceușescu și poporul”. Acum a rămas doar poporul, ruginit și uitat de lume.

Brăila – Focșani

DJ23 se prezintă foarte bine. Trafic extrem de redus. Deși e duminică și e aproape ora prânzului am văzut foarte puțină lume. Satele cam pustii. Ne așteptam să vedem măcar babele ieșind de la biserici, și ceva copii jucându-se pe marginea drumului.

Am și zis că dacă ai o problemă cu mașina prin pustietatea asta trebuie să aștepți minim o oră să vină cineva să te ajute.

Focșani – București

Un drum pe care îl facem destul de des. De data asta am ales un traseu alternativ recomandat de Waze: din Mizil am mers pe DJ100C și DJ100B, apoi am intrat pe A3. Cu excepția unui tronson de vreo 5km ambele drumuri județene sunt în stare foarte bună. Ceva denivelări la poduri, ceva denivelări mai mari la trecerile la nivel cu calea ferată. Trafic foarte redus.

Din autostradă am intrat apoi pe centură. Deși ne calculasem să nu prindem ora de vârf, traficul e tot infernal. După podul de la Chitila lucrări: se instalează borduri noi. Că fix de asta era nevoie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here